Kes­ki-Suo­men Va­sem­mis­to: Ve­sa Plath puo­lue­val­tuus­ton pu­heen­joh­ta­jak­si

Keski-Suomen Vasemmiston tiedote
29.9.2019

Julkaisuvapaa

Keski-Suomen Vasemmisto esittää Vesa Plathia puoluevaltuuston puheenjohtajaksi. Plath on 36-vuotias monialainen kulttuurin ja liikunnan hallinnon ammattilainen Jyväskylästä. Hän on Keski-Suomen Vasemmiston 1. varapuheenjohtaja, Jyväskylän kaupungin varavaltuutettu ja TUL:n Keski-Suomen piirin varapuheenjohtaja.

– Puoluevaltuuston puheenjohtajana haluan varmistaa, että puolueen korkein päättävä elin puoluekokousten välillä on mahdollisimman toimintakykyinen. Pidän erityisen tärkeänä kokousten huolellista ennakkovalmistelua.

Plathin mukaan kokousten käytäntöjä voisi kehittää esimerkiksi niin, että keskusteluttavat yleispoliittiset aiheet voitaisiin käsitellä seminaarimuotoisesti kokouksen ulkopuolella ja päätösasiat pitää niistä erillään.

– Haluan, että koko maan tärkeimpien vasemmistovaikuttajien kokoontuessa voimme keskittyä olennaiseen ja osallistaa koko jäsenistön politiikan tekemiseen.

Plath pitää tärkeänä, että kaikki pysyvät puolueen toiminnassa mukana. Puolueen on arvostettava sekä kokeneiden että uudempien jäsenten näkemyksiä ja työtä.

– Haluan toimia sillanrakentajana puoluejohdon, kentän ja työntekijöiden välillä. Jäsenistön äänen on näyttävä ja kuuluttava puolueen politiikassa.

– Olen tyytyväinen Vesa Plathin suostumuksesta ehdolle puoluevaltuuston puheenjohtajaksi. Plathin valinta tuo puolueen johtoon ja päätöksentekoon kaivattua monipuolisuutta ja tasa-arvoa, toteaa Keski-Suomen vasemmiston puheenjohtaja Eila Tiainen.