Kes­ki-Suo­mi Va­sem­mis­ton joh­to­pai­koil­le Ou­lun puo­lue­ko­kouk­ses­sa 10.-12.6.2016

Vasemmistoliiton puoluekokous valitsi puolueen puheenjohtajaksi kansanedustaja Li Anderssonin.

Keski-Suomen puoluekokousedustajia ja kokousseuraaja. Vas.Jouni Ryynänen, Paul Abbey, Matti Leino(seuraaja), Eila Tiainen, Irma Hirsjärvi, Mirja Minkkinen, Matti Vesa Volanen, Eila Nurmi, Arja Paakkanen, Anniina Ojajärvi, Paula Rastas ja Marjukka Huttunen. Erikseen Kari Yksjärvi. Kuvista puuttuu Sirpa Martins ja Marjut Pollari sekä Marja-Leena Kytölä sairasti kotona. Ja Juho Kautto oli tiedotustilaisuudessa.

Käytännössä valinta oli selvä jo tämän viikon alussa, kun Andersson sai yli 60 prosenttia äänistä puolueen jäsenäänestyksessä. Andersson on 29-vuotias ensimmäisen kauden kansanedustaja Turusta. Ennen eduskuntaan nousuaan hän toimi neljä vuotta Vasemmistonuorten puheenjohtajana.

Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja Hanna Sarkkinen Oulusta, toiseksi varapuheenjohtajaksi työehtosihteeri Juho Kautto Äänekoskelta ja kolmanneksi varapuheenjohtajaksi tutkija Veronika Honkasalo Helsingistä.
Lue esittäytymiset koko puoluejohdosta >>

Puoluehallitukseen Keski-Suomesta nousi piirin puheenjohtaja Eila Tiainen.
Lue muut jäsenet >>

Puoluevaltuustoon valituiksi tulivat