Eduskuntavaalit 2019

Keski-Suomen Vasemmisto on asettanut vuoden 2019 eduskuntavaaleihin tähän mennessä 12 ehdokasta. Yhteensä vasemmisto asettaa vaaleihin 14 ehdokasta ja ehdokasasettelua täydennetään tammikuussa.

11.1. mennessä asetetut ehdokkaat

Tämän sivun kautta voit lahjoittaa ehdokkaan vaalityöhön. Keski-Suomen Vasemmiston Holvi-tilin kautta tehdyt lahjoitukset tilitetään ehdokkaiden tukitileille vaalikampanjan kulujen kattamiseksi. Tehdyistä lahjoituksista vähennetään Holvin perimät palvelumaksut (2,5 %:n provisio ja 25 sentin palvelumaksu)

Paul Abbey, Jyväskylä

Paul Abbey, 47, on Korpilahdella asuva Jyväskylän kaupunginvaltuutettu. Abbey työskentelee Jyväskylän TE-keskuksessa suunnittelijana ja hänellä on korkeakoulututkinnot fysiikasta ja elektroniikasta.

Ari Harlamow, Jyväskylä

Ari Harlamow, 51, on jyväskyläläinen muurari ja Keski-Suomen Vasemmistorakentajien puheenjohtaja.

Irma Hirsjärvi, Jyväskylä

Irma Hirsjärvi, 58, on koulutukseltaan filosofian tohtori ja työskentelee sanataideohjaajajana. Hirsjärvi toimii valtakunnallisen Työttömien Keskusjärjestön puheenjohtajana, Jyväskylän kaupunginvaltuutettuna ja vasemmiston valtuustoryhmän puheenjohtajana, Keski-Suomen maakuntavaltuutettuna ja vasemmistonaisten hallituksen jäsenenä.

Kati Jetsu, Jyväskylä

Kati Jetsu, 47, on koulutukseltaan sairaanhoitaja ja työskentelee Keski-Suomen sairaanhoitopiirin varapääluottamusmiehenä. Jetsu on Tehyn hallituksen jäsen ja on ollut ehdolla myös järjestön puheenjohtajaksi.

Sonja Karppinen, Jyväskylä

Sonja Karppinen, 28, on erityispedagogiikan opiskelija. Karppinen toimii Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen varapuheenjohtajana sekä työskentelee kehitysvammaisten lasten ohjaajana sekä baarityöntekijänä. Karppinen on Jyväskylän kaupunginvaltuutettu.

Juho Kautto, Äänekoski

Juho Kautto, 47, on vasemmistoliiton 2.varapuheenjohtaja ja Äänekosken kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

Matleena Käppi, Jyväskylä

Matleena Käppi on 22-vuotias kaupunginvaltuutettu, biologian opiskelija ja muusikko Jyväskylästä.

Kotisivut

Tiia Lehtonen, Laukaa

Tiia Lehtonen, 27, on koulunkäynninohjaaja, kunnanvaltuutettu ja kunnanhallituksen jäsen Laukaassa.

Helge Nylander, Karstula

Helge Nylander, 63, on koulutukseltaan sähköasentaja, joka on tehnyt pitkän työuran teollisuudessa automatiikka-asentajana ja yrittäjänä.

Vesa Plath, Jyväskylä

Vesa Plath on 35-vuotias jyväskyläläinen yhteiskuntatieteiden maisteri, läänintaiteilija, pitkän linjan prekaari ja yhdistysaktiivi.

Facebook-sivut

Marjut Pollari, Saarijärvi

Marjut Pollari, 61, on yo-merkonomi yhteiskunnalliselta linjalta, Suomenselän Vasemmiston puheenjohtaja ja Saarijärven kaupunginhallituksen jäsen ja kaupunginvaltuutettu.

Iida Rantanen, Jämsä

Iida Rantanen, 25, on rakennusmestariopiskelija Jämsänkoskelta.

Eila Tiainen, Jyväskylä

Eila Tiainen on toimittaja ja Jyväskylän kaupunginhallituksen jäsen sekä kaupunginvaltuutettu.