Eduskuntavaalit 2019

Keski-Suomen Vasemmisto on asettanut 14 ehdokasta kevään eduskuntavaaleihin.

Tämän sivun kautta voit lahjoittaa ehdokkaan vaalityöhön. Keski-Suomen Vasemmiston Holvi-tilin kautta tehdyt lahjoitukset tilitetään ehdokkaiden tukitileille vaalikampanjan kulujen kattamiseksi. Tehdyistä lahjoituksista vähennetään Holvin perimä palvelumaksu (2,5 %:n provisio)

#2 – Paul Abbey, Jyväskylä

Paul Abbey, 47, on Korpilahdella asuva Jyväskylän kaupunginvaltuutettu. Abbey työskentelee Jyväskylän TE-keskuksessa suunnittelijana ja hänellä on korkeakoulututkinnot fysiikasta ja elektroniikasta.

#3 Ari Harlamow, Jyväskylä

Ari Harlamow, 51, on jyväskyläläinen muurari ja Keski-Suomen Vasemmistorakentajien puheenjohtaja.

#4 Irma Hirsjärvi, Jyväskylä

Irma Hirsjärvi, 58, on koulutukseltaan filosofian tohtori ja työskentelee sanataideohjaajajana. Hirsjärvi toimii valtakunnallisen Työttömien Keskusjärjestön puheenjohtajana, Jyväskylän kaupunginvaltuutettuna ja vasemmiston valtuustoryhmän puheenjohtajana, Keski-Suomen maakuntavaltuutettuna ja vasemmistonaisten hallituksen jäsenenä.

Kotisivu

#5 Kati Jetsu, Jyväskylä

Kati Jetsu, 47, on koulutukseltaan sairaanhoitaja ja työskentelee Keski-Suomen sairaanhoitopiirin varapääluottamusmiehenä. Jetsu on Tehyn hallituksen jäsen ja on ollut ehdolla myös järjestön puheenjohtajaksi.

Kotisivu

#6 Sonja Karppinen, Jyväskylä

Sonja Karppinen, 28, on erityispedagogiikan opiskelija. Karppinen toimii Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen varapuheenjohtajana sekä työskentelee kehitysvammaisten lasten ohjaajana sekä baarityöntekijänä. Karppinen on Jyväskylän kaupunginvaltuutettu.

#7 Juho Kautto, Äänekoski

Juho Kautto, 47, on vasemmistoliiton 2.varapuheenjohtaja ja Äänekosken kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

#8 Matleena Käppi, Jyväskylä

Matleena Käppi on 22-vuotias kaupunginvaltuutettu, biologian opiskelija ja muusikko Jyväskylästä.

Kotisivut

#9 Tiia Lehtonen, Laukaa

Tiia Lehtonen, 27, on koulunkäynninohjaaja, kunnanvaltuutettu ja kunnanhallituksen jäsen Laukaassa.

#10 Helge Nylander, Karstula

Helge Nylander, 63, on koulutukseltaan sähköasentaja, joka on tehnyt pitkän työuran teollisuudessa automatiikka-asentajana ja yrittäjänä.

#11 Vesa Plath, Jyväskylä

Vesa Plath on 35-vuotias jyväskyläläinen yhteiskuntatieteiden maisteri, läänintaiteilija, pitkän linjan prekaari ja yhdistysaktiivi.

Kotisivut
Facebook-sivut

#12 Marjut Pollari, Saarijärvi

Marjut Pollari, 61, on yo-merkonomi yhteiskunnalliselta linjalta, Suomenselän Vasemmiston puheenjohtaja ja Saarijärven kaupunginhallituksen jäsen ja kaupunginvaltuutettu.

#13 Iida Rantanen, Jämsä

Iida Rantanen, 25, on rakennusmestariopiskelija Jämsästä.

#14 Eila Tiainen, Jyväskylä

Eila Tiainen on toimittaja ja Jyväskylän kaupunginhallituksen jäsen sekä kaupunginvaltuutettu.

#15 Matti Vesa Volanen, Jyväskylä

Matti Vesa Volanen on emeritus koulutustutkija ja psykologian tohtori Jyväskylästä.