Vap­pu

Äänekoski:

Vappuaatto 30.4.

Lastaajapatsas lakitetaan klo 18 Wanhalla asemalla

klo 19 alkaen Suolahden kansantalolla on Wappujuhla, jossa juhlapuhujina ovat vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson ja tuore kansanedustajamme Juho Kautto. Paikalla ovat myös eurovaaliehdokkaamme Tapani Kaakkuriniemi ja Matleena Käppi. Suolahdessa kuullaan Kari Perälän ja Sirpa Martinsin Suolahden historiankirjan tarinoita. Kirja kokonaisuudessaan julkaistaan myöhemmin tänä vuonna, mutta sen sisältämiin jännittäviin juttuihin päästään jo kurkistamaan kansantalon tapahtumassa.

Vappupäivä 1.5.

Ääneseudun työväen vappu. Vappumarssi järjestäytyy S-Marketilla klo 12.30 ja vappujuhlassa Äänekosken torilla klo 13.30 alkaen puhuu mm. kaupunginvaltuutettumme Riikka Happo. Klo 14 on tarjolla kahvia kahvila Heräämössä (Torikatu 4) ja Majakassa.

Jyväskylä:

Vappuaatto 30.4.

Käynti Vesangan muistomerkillä klo 18

Vappupäivä 1.5.

• Käynti vakaumuksensa puolesta taistelleiden muistomerkillä vanhalla hautausmaalla Tourulassa klo 10
  • Jyväskylän vappumarssi järjestäytyy klo 11 Vapaudenkadulla
  • Jyväskylän perinteisessä Kaiken kansan vappujuhlassa Lounaispuistossa klo 12 alkaen juhlapuhujana ovat SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ja Rakennusliiton Keski-Suomen aluejärjestön puheenjohtaja Ari Harlamow. Musiikkipuolesta vastaa latinorytmejä soittava La Maquina.
  • Vasemmistonaisten vappulounas Gradialla klo 13-16: https://www.facebook.com/events/403140057191054/

Korpilahti:

Vappupäivä 1.5.:

Käynti luokkasodan uhrien muistomerkillä klo 9, puhe Paul Abbey, jonka jälkeen Sataman Viilahuoneella kahvit, simaa ja munkkeja.

Säynätsalo:

Säynätsalon työväenjärjestöjen tervehdyskäynti Äideille-patsaalle vapunaattona 30.4. klo 14. Tervehdyspuhe: Säynätsalon Vasemmiston puheenjohtaja Ilkka Pernu.
Säynätsalon Eläkeläisten järjestämät vappulaulajaiset klo 15 alkaen Table en Bois -ravintolassa Muuratsalossa Vuorenlahdenkatu 38.